2012. április 28., szombat

Happy Kids magánóvoda

Egyik délután az éppen ráérő minimális szabadidőmben leültem a tévé elé és gondoltam belebámulok a nagy világba. Valamelyik éppen nem sorozatot sugárzó csatornán sikerült a távirányítónak megállni és nem bántam meg, amit láttam. 
A műsor (ne kérdezzétek a címét) egyik riportban bemutatott egy állami (mezei) óvodát, valamint ezt a Happy Kids magánóvodát, amely Budán működik és egy kétnyelvű, de inkább angol óvoda. Először nagyon rácsodálkozva figyeltem a jobbnál jobb lehetőségeket, amelyeket a gyerekeknek kínálnak. Sport, művészeti foglalkozások, zene, sakk, kirándulások és természetesen nyelvtanulás. Külön programjaikon lehetőség van balettozni, dzsúdózni vagy aikidozni. Ezen kívül léteznek speciálisan extra programok, mint nyári tábor, fashion show (!), sí hét, lovas nap, családi hétvége, vasárnapi éttermi ebéd, szülinapi zsúr. Itt már kissé ráncoltam a szemöldököm, hogy szükség van ennyi mindenre egy óvodában?! Ahová végül is - hangsúlyozom, hogy az én véleményem szerint - azért járnak a gyerekek, hogy játszanak, fejlődjenek és tanuljanak, nem pedig azért, hogy a sok 'elfoglaltsággal' agyon legyen nyomva a gyermekkoruk. Ismét hangsúlyozom, ez az én szubjektív véleményem! Természetesen nem ítélem el azokat, akik ide járatják a gyermekeiket, de azért húsz év múlva megkérdezném majd a lurkóktól, hogy mi előnyük, netalántán hasznuk származott ezekből az évekből. Arról nem is beszélve, hogy egy 'szemeszter' ára igen borsos, ha jól emlékszem és a szájtátva maradás után rögzíteni bírtam az információt, akkor több százezer forintot kóstált a tarifa. Egy nyári tábor is közel ötvenezer forintba kerül egy hétre. Örülök, hogy valakinek lehetősége van ilyen helyre járatni a gyermekét, de én mindenképpen maradok az állami óvodánál, már csak azért is, mert vidéken nincs Happy Kids, meg amúgy is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése